This topic contains 5 svar, has 2 stemmer, and was last updated by Søren 3 months ago.
-
ForfatterIndlæg
-
10. January 2012 at 11:45 am #6979
Kristian EriksenHej Thomas.
Har altid problemer med at jeg fryser mine fødder i mine ski støvler, er der noget man kan ligge i for bedre at kunne holde varmen, og hvor kan det evt. købes
hilsen Kristian
12. January 2012 at 5:21 pm #6980Hej kristian
1. Støvlerne skal passe.
2. Gode skisokker – der giver mulighed for ventilation.
3. Du skal kunne bevæge dine tær.
4. Kun ét par sokker på.
5. Du skal ikke spænde dem for hårdt – blodomløbet må ikke begrænses.… hvis du kan sige “”det ved jeg godt”" til alle 5 punkter, så gør du alt rigtigt. Fryser du stadig – så må du bare leve med det… det gør jer.
mvh thomas
2. August 2012 at 8:48 pm #12245
JesperHej Thomas
Der findes en elektrisk sål der klippes til så den passer i alle støvler. Et batteri der hænger på støvlens kant forsyner den med 3 valgfrie styrker. Dèt er bare kræs når det er rigtigt koldt, eller man lider af kolde tæer! 1000-2000kr alt efter hvor kraftigt batteriet skal være
12. August 2012 at 6:51 am #12595
RasmusHej Jesper, Thomas og Kristian
En alternativ mulighed til batterisålen er at supplere med er engangs fodvarmere, de fås fra ca. 10 kroner/sæt. Kan bl.a. findes på siden her: http://www.skiwear4u.dk/indlaegssaaler-fodvarmere/
Har også hørt at en nylonstrømpe inderst skulle være en løsning – men har godt nok ikke testet det.
Mvh Rasmus
20. August 2012 at 12:02 pm #12633
Thomas LindgaardHej allesammen
Jeg har været skiinstruktør i Norge et par sæsoner, og kan se en stigende popularitet i elektroniske støvlevarmere. Det skal siges, at for mange hjælper de. Der er dog faldgrupper, batterierne har begrænset levetid, og hvis det er meget koldt er det ikke sikkert at de holder en hel skidag. Problemet opstår i, og med at de producerer meget varme i støvler der er designet til at holde så meget på varmen som muligt, og du når samtidig har skisokker på kan du let få svedige fødder! Våde inderstøvler, eller våde skisokker duer ikke, slet ikke hvis det er under – 7 grader. De fryser til, og så får du først kolde fødder. Der findes ikke varme skistøvler, men de der passer fryser man mindre i.
18. February 2013 at 9:48 am #14318
SørenJeg har altid sværget til engangs fodvarmere på mine skiferier, og har lige bestilt en kasse hjem af disse:
http://www.varmeshop.dk/fodvarmer
Jeg synes det ligger behageligt i skoen og holder varmen i omkring 5 timer. Man skal være opmærksom på, at det godt kan blive lidt dyrt på sigt, hvis man skal købe engangsforvarmere til hele familien til en hel skiferie.
-
ForfatterIndlæg

Inspiration, nyheder og gode råd fra Thomas - det er selvfølgelig gratis: