• Destinationer
    • Skivejr
    • Video
    • Artikler
    • Forum
    • Bureauer
    • Info

Kolde fødder

This topic contains 5 svar, has 2 stemmer, and was last updated by  Søren 3 months ago.

Viser 6 indlæg - 1 ud af 6 (I alt 6)
  • Forfatter

Kristian Eriksen

Hej Thomas.

Har altid problemer med at jeg fryser mine fødder i mine ski støvler, er der noget man kan ligge i for bedre at kunne holde varmen, og hvor kan det evt. købes

hilsen Kristian

12. January 2012 at 5:21 pm #6980

Thomas Uhrskov
    Key Master

Hej kristian

1. Støvlerne skal passe.
    2. Gode skisokker – der giver mulighed for ventilation.
    3. Du skal kunne bevæge dine tær.
    4. Kun ét par sokker på.
    5. Du skal ikke spænde dem for hårdt – blodomløbet må ikke begrænses.

… hvis du kan sige “”det ved jeg godt”" til alle 5 punkter, så gør du alt rigtigt. Fryser du stadig – så må du bare leve med det… det gør jer.

mvh thomas

2. August 2012 at 8:48 pm #12245

Jesper

Hej Thomas

Der findes en elektrisk sål der klippes til så den passer i alle støvler. Et batteri der hænger på støvlens kant forsyner den med 3 valgfrie styrker. Dèt er bare kræs når det er rigtigt koldt, eller man lider af kolde tæer! 1000-2000kr alt efter hvor kraftigt batteriet skal være :-)

12. August 2012 at 6:51 am #12595

Rasmus

Hej Jesper, Thomas og Kristian

En alternativ mulighed til batterisålen er at supplere med er engangs fodvarmere, de fås fra ca. 10 kroner/sæt. Kan bl.a. findes på siden her: http://www.skiwear4u.dk/indlaegssaaler-fodvarmere/

Har også hørt at en nylonstrømpe inderst skulle være en løsning – men har godt nok ikke testet det.

Mvh Rasmus

20. August 2012 at 12:02 pm #12633

Thomas Lindgaard

Hej allesammen

Jeg har været skiinstruktør i Norge et par sæsoner, og kan se en stigende popularitet i elektroniske støvlevarmere. Det skal siges, at for mange hjælper de. Der er dog faldgrupper, batterierne har begrænset levetid, og hvis det er meget koldt er det ikke sikkert at de holder en hel skidag. Problemet opstår i, og med at de producerer meget varme i støvler der er designet til at holde så meget på varmen som muligt, og du når samtidig har skisokker på kan du let få svedige fødder! Våde inderstøvler, eller våde skisokker duer ikke, slet ikke hvis det er under – 7 grader. De fryser til, og så får du først kolde fødder. Der findes ikke varme skistøvler, men de der passer fryser man mindre i.

18. February 2013 at 9:48 am #14318

Søren

Jeg har altid sværget til engangs fodvarmere på mine skiferier, og har lige bestilt en kasse hjem af disse:

http://www.varmeshop.dk/fodvarmer

Jeg synes det ligger behageligt i skoen og holder varmen i omkring 5 timer. Man skal være opmærksom på, at det godt kan blive lidt dyrt på sigt, hvis man skal købe engangsforvarmere til hele familien til en hel skiferie.

• Forfatter
Svar til: Kolde fødder
Din information:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Der er lukket for kommentarer.

Butik Uhrskov – DVD´er

Ny e-bog fra Uhrskov

Uhrskov e-bogs teaser

Annonce

Din annonce her

Uhrskov.dk nyhedsbrev

Inspiration, nyheder og gode råd fra Thomas - det er selvfølgelig gratis:

Seneste kommentarer

tina bjørn har skrevet om Portræt af Andorra

Peter Thorsager har skrevet om Lech

Morten har skrevet om Maria Alm

Familien Molbæk har skrevet om Mullsjö

Nyt fra forum

• Snemaskine
  • Kørsel på iset piste
  • Privat lejlighed i Val Thorens
  • foam eller vacum støvler?
  • Snemaskine

Skal vi være venner?

Hvem er han?

Navnet er Rasmussen, Knud Rasmussen. Opdagelsesrejsende, Grønlandskender og en helt fra dengang man ikke behøvede at komme på TV for at opnå heltestatus.

Lande

Norge
Frankrig
Østrig
Sverige
Italien
Schweiz

Populære destinationer

Trysil
Wagrain
Val d'Isère
Verbier
St. Anton
Livigno

Kontakt info

Uhrskovs Skiportal A/S
Skolebakken 3
3050 Humlebæk

E-mail: redaktion@uhrskov.dk

Telefon: (+ 45) 40 96 77 70

Google+

Indtast URL'en på destinationen

Eller linke til eksisterende indhold

Ingen søgeterm angivet. Viser seneste emner.
      Annuller